Direktlänk till inlägg 17 september 2014

Good Morning!

Av Amanda - 17 september 2014 15:24

Ja ni har la vart uppe en stund minsann men här är det morgon!

Och asdimmigt XD!

Aja, men det gör inte så mycket för idag ska vi på resande fot. Flyga till Kentucky och vad är det känt för?

Gröna ängar, vita staket och Kentucky Fried Chicken?

Nix!

GALOPPHÄSTAR!

And we´ll be riding a limo over there!

Ska gå och se på riktiga tävlingar och till och med sitta bland VIP-folket. Dem som äger de bästa hästarna.

Typ som på film, dricka champagne och småle lite om man vinner!

En överklass sport de luxe lixom!

Haha jag är så himla taggad!


Syrran rotar i köket och mumlar om kaffe... Haha ta cola och inse vilken spännande dag vi har framför oss!

Åh dessa magnifika fullblod!

" Du rider ju ett varje dag, vad är grejen???" kommer det från syster.

Meeeeh... Jag orkar inte ens förklara!


Har fortfarande inte kommit på vad det är med Crazy Daisy, mitt bästa förslag är att hon är en rodeohäst!

Men nej... tydligen inte det heller! Håller på att bli galen här...

Så får väl sitta upp och ta reda på det själv!

Fredagens uppdrag!


Annars då?

Jo fick valla kossor America Style igår! Haha inte som grannens tjurar direkt! Var lite mer fart i dessa och mer aggressiva... Faktum är att jag inte tänkte på att jag och hästen kunde bli nermanglade av en tvåtons tjur en enda gång... Utan jag satt och tänkte " Damn vilka goa biffar!" Haha sjuk i huvudet ju!

Men det gick bra!

Haha, hästen gjorde det mesta av arbetet faktiskt men lite koll hade jag! Lyckades hindra tre smitare från att sticka iväg, helt på egen hand!

Ryan och Scott sa att jag var bättre än Caitlin på att fösa kor!

Haha YES!

Hon åker bara med och har tyglarna helt lösa så gör Yankee jobbet.

Jag red en brun häst som hette Lucky, jättesnällt sto som det var lite fart i!

Fick tips av Scott om att hon var en bra boskapshäst =)  Tackar för det!


Åh just ja! Igår kväll.

Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv faktiskt.

Tänkte ta en promenad med hundarna, för att komma ut lite.

Strax innan skymningen var det så jag tänkte passa på innan det blev bäcksvart!

Så vi gick längs en väg och som vanligt så är jag i min egna lilla värld.

Den ena hunden stannar plötsligt och reser ragg och blänger ut på ett fält.

Oookej...

Det är nog nåt där ute... En bambi kanske?!  

Fortsätter att gå men då kommer känslan av att jag är förföljd.

Den andra hunden börjar morra sådär lågt och dovt som de gör ibland.

Hm, detta känns inte bra, så vänder och går hemåt.

Hundarna drar i kopplen och får bråttom hemåt.

Jag har kvar känslan av att jag inte är ensam så vänder mig om och tittar ut på fältet.

Kalla kårar går genom ryggen på mig kan jag säga och jag vänder mig om igen och går därifrån.

Kanske 50 meter ut på fältet såg jag förföljarna.

Tre vargar står och kikar på mig och hundarna, vi var kanske 500 meter i från gården bara!

Shit så jävla läskigt!

Det är läskigare att se en varg i naturen än att möta en älg!

Jag är glad att jag inte bor i Värmland!


Så skyndar mig hem och kommer in alldeles likblek.

Caitlin bara: " Vad äre haru sett spöken?"

" Nej! det är tre vargar ute på fälten?"

" Skojjar du?" Skriker hon.

" Såklart inte!"

" Coolt, ska vi gå ut och se om de är kvar?" ler hon.

" Äru dum eller? Hallå! Rovdjur!!!"

" Jag skojade! De är säkert ute efter fåren... Kom så säger vi till gubbarna!"

Helt kolugn så går hon ut.

Jag bara... Nej nej nej never! Inte utan hundarna... Vad nu två Golden Retriver har att sätta emot tre vilddjur, men det kändes tryggare.


Så vi går till Scott som bor på gården och han hämtar bössan direkt. Sedan tar vi bilen till fältet och jag pekar var jag såg dem.

Han skjuter några skott med geväret och vi ser vargarna springa iväg.

Så läskigt!

Men vi tog in fåren i ladan efter det!


Huuujaaa! Skakar fortfarande!

Men men har inte sett några idag faktiskt! =)


Nej, frukost och så ska ni få höra en awesome låt!


Imelda May - It´s Good to be Alive!



Pussen & Kramen


 
 
Caitlin

Caitlin

18 september 2014 12:06

Haha vilken överklassdiva du är! Det är ju roligare att vara bland hästarna och i stallen!

Och du, vargar är inte farliga... direkt så! =) Du överlevde ju!

http://NotFadeAway.bloggplatsen.se

Amanda

22 september 2014 18:41

Låt mig leka överklasskärring om jag vill det :) hahaha...

Joho de har jag sett i skräckfilm!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards