Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Sweden, I´ll be back!

Av Amanda - 24 september 2014 16:05

Så j*vla arg och ledsen idag så jag vet knappt vem jag vill slå på käften kan jag lova! 

Håller mig undan från stallet så att ilskan inte går ut över hästarna.

Ibland är livet orättvist, och jag vet att man inte kan få som man vill jämt!  Men ändå!


Inte nog med att vädret är deprimerande, regn och rusk utan man får dåliga nyheter också!

Jag skriker rakt ut: JAG VILL INTE!!!! Men till vilken nytta?

Nån som frivilligt anmäler sig till att vara mig fram tills den 1:a April 2015?? Anmälan kör vi direkt i kommentarerna!


Vad äre som hänt?

Ja,  soc ringde och talade om för mig att jag har inget val längre. Mamma har förlorat vårdnaden om mig, och jag ska därmed bo hos min far. I England.  Jag vill verkligen inte flytta dit! De pratar konstigt, det luktar illa och antingen lever de kvar i 1800-talet eller så tror de att de är bäst och modernast i hela världen!


Snackade med pappa om det och han sa bara att den dagen jag fyller 18 får jag bestämma själv men till dess äre ganska kört! Och jag måste flytta snarast dessutom! Ännu argare för det.


Så nu måste jag lämna min syster, familjen, mina vänner, hästarna, hundarna och min pojkvän! Allt som betyder något! Om jag skulle ta med Casanova och Felizia så behöver de vaccinationer och skit… Samt vet jag inte hur sugen jag är på att låta dem flyga eller åka båt.  Pappa sa att hästar finns det massor av hos honom och hittar jag en favorit så kan han behålla den för min skull.


Som om det skulle vara en tröst? ” Kom till England så ska du få en häst till!”  Känns mer som en muta…

Jag vill inte ha fler hästar… Jag vill stanna här!


Har inte berättat det för Nicke än, vet inte hur han kommer att ta det.Vet inte hur jag ska säga det heller... Men raka rör är väl det som är det enda och bästa. " Hej hjärtat, du jag måste visst flytta till England ett tag... "


Caitlin är på väg med en stor påse godis, så man blir ännu fetare haha!


Usch, vill bara lägga mig under täcket och försvinna ett halvår! Kan man göra det? Skulle nog dö av häst-abstinens och hunger dock… Så kanske ingen vidare idé… ?!

Men så hemskt kan det väl ändå inte vara?

Ehm, nä kanske inte… Det gäller ett par månader MEN det är där det är som mest irriterande! Vad fan, några månader är vad det handlar om! Varför kan de inte låta mig bo hos Caitlin då?  ” Vi vill bara ditt bästa!”

Ah för det absolut bästa är att ta mig ifrån alla som får mig att må bra?! Hur tänker ni där?

” Jo men vårat mål är ju naturligtvis att barn ska vara med sina biologiska föräldrar… Och nu har du ju en chans att återuppta skolan”

Bläää på Soc idag!


Är på riktigt kasst humör idag vill jag lova! GRRRRRRRRRRR!

Men, det går över! Jag lovar… Nämen… Heeeey Mr. Godispåse! Long Time No See...


I varje fall, så behöver ni inte frukta! Bloggen kommer att leva kvar i kanske en ny tappning men vad tusan!

Jag måste ju uppdatera er på nåt sätt om galna Engelsmän...


EN positiv sak i alla fall...

Jag ska åka till Skottland och kolla på valar!  En gammal dröm sen man såg Rädda Willy typ... Tack syster, du sabbade min barndom när du sa att Willy INTE fick plats i badkaret hemma.

Men är sjukt facinerad av valar, främst späckhuggare då...

Men nån liten firre skare la finnas i Skottland?

Så kan farsan dricka whisky eller nåt...


Caitlin lovade att hjälpa mig att börja packa... det är snabba ryck här minsann... =( 

Alla möbler och det kan vi ju ställa på gården i alla fall.

Så man slipper slänga det.


Men jag vill verkligen inte bo i England eller på nån annan plats än där jag är nu!


Förlåt för att jag låter som en otacksam skitunge och är på dåligt humör men det är just vad jag är för tillfället!


En del av att vara vuxen är att man inte alltid får som man vill, jag vet, men hela din barndom går ut på att vuxna kör över dig och inte lyssnar till vad du själv vill. Huvudsaken för dem är att det ser bra ut på deras papper!


Kram på er i alla fall!

 
 
Ingen bild

becca

24 september 2014 17:14

Wow, du skällde inte ut kärringen och hotade henne i telefonen som jag mest troligt hade gjort? *applåder*
Asså ärligt talat sitter jag här och kokar av ilska för din skull!
Hur fan kan dom?! Du klarar dig ju super fint omgiven av Caitie och gänget som skulle dö för din skull!!
H*LVETESS*ATANSSKIT!!

Skrik, vråla och döda några kuddar. Skriv? Jag vet inte, ta ut din ilska på något som inte kan ta illa upp i alla fall!

se det på den ljusa sidan! Du kunde ha varit 13 år men nu äre ju bara ett par månader!
Snart är du tillbaka igen! Tänk det som en sjujävla semester!

Föreställ dig en enorm varm kram från mig! Styrke kramar i tusen och en dunk i ryggen! Det här klarar sig!

Amanda

24 september 2014 22:06

Tack gumman!
Jo jag skrek rätt bra på na och då tar de till sin lugna pedagogröst å försöker snacka med en.

Jo sant, men vill verkligen inte flytta! Inte ens för ett par månader...
Verkar som att det bara är att acceptera läget :/

Tack gumman, dina ord värmer!

 
Ingen bild

Tess

24 september 2014 22:10

kan du inte bli fosterbarn hos oss då? Mamma har ju haft flera ungar rännandes här genom åren?

Fuck Soc!! De är idioter, tro mig! Lider med dig hjärtat! Pussar <3

Amanda

24 september 2014 22:39

Tyvärr går inte Soc med på det! Jag fick inte ens bo hos min moster!!! Det är ju ändå familj...

Att de är! Du borde ju veta..
Kram på dig babydoll :)

 
Ingen bild

Tess

24 september 2014 22:44

det positiva är ju iaf att England har en sjukt fin hästkultur och så kan du ta med att du jobbat i ett tävlingsstall där i ditt kommande CV!

Annars kan jag åka istället :) inga problem!
Skulle kunna vänja mig med att pyssla om tävlingshästarna hela dagarna :) tedrickning och regn blire värre med!
Men jag ska skicka svenskt godis till dig så att du inte behöver sakna det!

Pusspuss

Amanda

24 september 2014 22:48

Sant :)

Hahaha.. Nä fy fan för te! Man kan inte dricka bokstäver FFS!!

Just fan! Påminn mig om att jag ska snacka med dig om en sak imörrn:)
Aww baby! You know me to much :)

Pussarrr

 
Ingen bild

Tess

24 september 2014 22:53

och jag mördar dig om du börjar snacka snobbengelska!! Bara så att du vet :)

Haha nä snart ska man la käka en ö oxå!!! Eller få "i" i en droppslang i stället för blodgrupp O ;)
Haha jag är sjukt trött..

Va ska du snacka med mig om?! Har redan lovat att ta hand om dina pållar åt dig :)

Pöss

Amanda

24 september 2014 22:57

De ska få höra den värsta bonnasvengelskan de nånsin hört!!!

Haha, precis! Fan va sjuk du är!!

Ja, exakt! Du är guld värd så tänkte höra med dig om du vill göra en sak till :p men är inte riktigt 100 ännu..
Tror att du kommer att gilla det dock!

Puss och Gonatt på dig min lilla pussgurka

 
Ingen bild

becca

25 september 2014 09:29

VÄNTA NU!
Det finns inget sexigare än en djup brittisk accent sooom du troligen lär höra! Just sayin...
N.J.U.T

Och som Tess säger så har england jätte fina hästar! Vilket du troligen redan vet!

Brittisk accent, fina hästar och vi snackar bara om några månader!

Pöss på dig!

Amanda

25 september 2014 15:15

Haha Åhjå det göre! Jag tycker de låter så snobbiga och överlägsna!
Näe jag föredrar det amerikanska stuket =) En redig cowboy från Memphis " Howdy Miss " YUMMY YUMMY!

Jorå, det har dem.. Men de är inte Felizia, T.D och Casanova!

Pöss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 22 juli 2020 23:30


Att ta med en stor nypa salt ;-) Dressyrryttaren: Ryttare som tycker om fasta ramar, gärna trä i form av en sarg och helst med ett tak över. Naturen -inklusive hagvistelse- kan vara farlig och något som hästen inte bör vistas i utan boots, skydd, ...

Av Amanda - 18 januari 2019 03:14


... och kommit på att här är ett väldigt bra ställe att skriva ner allmänt babbel, tankar och ja exakt ingenting emellanåt. Ska vi börja om på ny kula? Eller fortsätta där jag slutade? Stora delar av mitt liv finns här, nedskrivet. Delar som ä...

Av Amanda - 27 mars 2018 01:39

  Hello! Still alive!  Men är sjukt trött på denna vinter!  Hade en så stor förhoppning nu i helgen att nu smälter det vita lappmöglet bort...  Tills nu ikväll....  Är nog snart 10 cm på backen igen.  Och jag som tänkte att jag snart ...

Av Amanda - 4 oktober 2017 13:23

 ...ger upp...  Min dator har kraschat igen. Är det typ 5:e gången nu? Vad gör jag för fel lixom?  Så Sorry Becca att dina mejl inte blivit besvarade men mitt lösenord är borta... :( Ska fixa det så fort det lugnat sig lite här.   Kän...

Av Amanda - 23 augusti 2017 16:54


Detta med rubriker... jag är värdelös på det! Jamen försök själva att komma på nån bättre rubrik då?! Eller trodde ni att jag skulle vara kreativ och skriva en berättelse som heter Glasverandan ? Nja.... om sanningen ska fram så har jag ett glas...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards