Alla inlägg under november 2013

Av Amanda - 13 november 2013 20:44

När jag blir stor ska jag oxå komma på BRA rubriker!

Det är mitt löfte till mänskligheten!


Okej, haha, i skolan idag så fick jag minsann veta att min pojkvän som går sista året på Fordon inte är någon ängel.

NEEEEEEEEEEEEEEEEJ HELA MIN VÄRLD ÄR FUCKED UP NUUU!!!!!!

Eller inte haha.

Men men i vilket fall så satt vi på våran lektion och försökte lösa nått svenskt mysterium i form av en svenskauppgift när jag får ett sms av Nicke.

" Sorry älskling, du får nog ordna skjuts hem idag.... PUSS"

Öh what tänker jag och stoppar undan telefonen.

Två sekunder senare går brandlarmet i skolan.

YES NO MORE BORING SVENSKA!

Vi rusar ut på skolgården.


Snart hör vi rektorns röst genom hela högtalarsystemet.

Han lät inte jätteglad.

" Nicklas Karlsson och Anton Gren Ska Genast.... ( paus för att hämta andan ) Infinna Sig På Mitt Kontor! GENAST! "

Elin tittar på mig.

" Äre inte din kille?"

" Joo...Jag vill inte veta mera..."

Av någon anledning så tittar jag ut på parkeringen och ser Nickes bil snabbt åka därifrån.

Snart kommer även en brandbil till skolan.


Vi står där ute som några snälla fåntrattar när resterande killar på Fordon kommer ut.

De asgarvar och är hur nöjda som helst.

Jag hugger fatt i Jocke och undrar vad som hänt.


" Haha äsch inget speciellt. Men man ska inte stoppa i färgburkar i brinnande bensin, det smäller ganska bra. Så Bosse vår lärare höll på att få en hjärtattack varpå halva verkstan är ommålad i rött!"

" Och detta gjorde Nicke och Anton?" Undrar jag.

"Haha vilka annars skulle komma på den idén tror du?"

Hmm nääee...

Men hallå, rektorn lät ganska förbannad de måste gjort nått mer?

" Mja, de skulle leka brandman och offer oxå... tyvärr råkade Bosse bli offer och nersprutad av brandsläckarn..."


Haha okej... hmm ja ja..

Brandmännen reparerar skadorna i alla fall och vi får återvända till klasserna.

Jag kan inte låta bli att skratta åt det hela haha.

Men vi fick en låååååååååååååååååång föreläsning om vilken dålig idé dessa grabbar haft.


Jaha, men jag stack direkt till Ridskolan sen.

Och såg faktiskt fram emot att träffa min idol Ebba men tyvärr var hon sjuk idag.

De andra tjejerna är helt underbara de oxå så klagar inte.

Idag pratade vi om olika hästraser och när jag frågade dem vilka de kunde så svarade allihopa en och samma sak:

Vit Arab!

Haha ah jo men de finns i olika färger hörni.

" Ja men de är finast vita!"

" Jaa, tänk att få klappa en sån "

Nu tänkte jag hålla truten, men tack så mycket Leena.

" Amanda har en jättevacker hingst hemma hos sig..."

Ungarna blev helt crazy!

Så när vi lugnat kaoset så föreslog Leena att vi kanske skulle kunna åka ut till gården så de får se många olika hästraser.

Givetvis ville de göra det allihopa så nästa vecka ska vi ha modevisning med hästar.

Leena frågade mig vad vi har hemma.

" Ja du, en appaloosa, två P.R.E., engelskt och arabiskt fullblod, varmblod, halvblod, frieser, new forest, Connemara, fjording, islänning, ett russ, en trakhenare, hannoveranare med mera... "

" Oj, ja men det vore ju fantastiskt för barnen..."

Ah jo, ska höra med hästarnas ägare oxå...men det är nog lugnt!"

Jag tror de blir nöjda av att se T.D :)


Så nästa vecka blire full rulle.


Haha just ja, i föregående inlägg lovade jag att släppa the big news!

Det kommer i nästa inlägg.

Ett ganska aktuellet ämne men jag varnar er...

Sanningen kan bli hård!

Tam tam raaaam!


Nej haha om jag skulle gå och lägga mig sen?

Är asatrött idag.


Haha garvar fortfarande åt Nicke och Anton!


Puss på er!

Av Amanda - 13 november 2013 20:30

Dag 10 - Innehållet i min väska


Oh Shiiit!

Okej vänta jag ska hämta den och kolla...

BRB!

* Letar, letar,letar*


14 min senare!

I FOUND IT!

I pappas bil av alla ställen...

Då ska vi se här vad den döljer inom sig...

* Vänder upp och ner på den så allt innehåll hamnar på golvet. *


Okej, jahaaa där låg den! :D


Då ska vi se...


1. En rosa penna (Surprised?)

2. Ett anteckningsblock ( Jag kan inte leva utan det)

3. En Dior Parfym ( Lite lukta gott är aldrig fel)

4.En hovkrats! ( What the Fuck???)

5. Min mobilladdare ( Som varit borta länge så nu slipper jag låna hela tiden )

6. Lite småpengar ( Hela 29 kr)

7. En alldeles för gammal mascara ( Bort med den)

8. Ett par strumpor ( även dem i rosa )

9. Ett silverarmband ( Som jag letat aslänge efter)

10. Ett gammalt godispapper ( Mm Co-Co-Choklad :D )


Spännande va?


Haha nej jag ska skriva ett seriösare inlägg nu tror jag...

Och sedan spräcka the big news så håll i er alla barn!!!

Det blir hårt, det blir tufft men det är dagens sanning!

Av Amanda - 12 november 2013 16:01

Dont EVER let a guy make you feel ugly,



cause no matter what...you're beautiful with him or without him.





  

Av Amanda - 12 november 2013 15:48

Jag kommer inte på nån rubrik!


Jag tycker faktiskt att min mattelärare inte är speciellt begåvad lagd.

Anledningen?

Jo jag föreslog till denna lärare att han borde ta upp med skolledningen om att helt byta tider!

Istället för att vi ska vara pigga och glada klockan 08.00 till 16.oo och spendera ALLT dagsljust med att sitta där och se dumma ut vore det ju bättre om vi fick skoltid från 17.00 till senare på kvällen.

En superidé enligt mig och de andra eleverna, men nej då!

Det gick inte för sig alls!

Hmmm!


Men det är inget kul att komma hem och det är redan mörkt ute eller kommer bli inom en timme. 

Tack och lov fick vi sluta efter lunchen idag och det passade mig ganska utmärkt då jag lovat syster att ta hand om hennes hästar idag.

Så jag har ridit lite på Sky och Risse sedan pysslat om Ginger och Busfian.

Nu ska jag och Felizia hoppa lite i ridhuset men väntar på att det ska bli ledigt bara.


Tänker på syster idag som inte har en lätt dag alls!

Hon hörde av sig innan och sade att det gått ganska bra, men hon var helt förstörd.

Jag förstår det! :( 

Hatar att veta att hon inte mår bra!

Men är samtidigt glad över att hon har Jim och Robert vid sig!


Ja, ja jag håller tummarna för henne.


Nej nu måste jag få i mig denna ostamackan och sedan gå ut och göra iordning min lilla fux!


Pöss

Av Amanda - 12 november 2013 13:15

Dag 9 - Vad jag skulle göra om jag fick en miljon kr


Spend it!

Nej men bjuda hela familjen på en resa absolut sen skulle jag nog spara undan en del.

Skämma bort mina pållar ännu mer oxå!

Och köpa en helt ny garderob!


Haha vaddå lite självisk måste man vara och en mille räcker inte för att rädda alla fattiga barn eller lösa världsfreden med.

Av Amanda - 12 november 2013 13:15

Dag 9 - Vad jag skulle göra om jag fick en miljon kr


Spend it!

Nej men bjuda hela familjen på en resa absolut sen skulle jag nog spara undan en del.

Skämma bort mina pållar ännu mer oxå!

Och köpa en helt ny garderob!


Haha vaddå lite självisk måste man vara och en mille räcker inte för att rädda alla fattiga barn eller lösa världsfreden med.

Av Amanda - 11 november 2013 14:29

Slutat skolan för idag, oförberett prov om hästens anatomi.

Jippi!

Men jag fick godkänt i alla fall =)

Men hur tänker de när de lägger prov på en måndag?

Sadister!

Annars har det väl flytit på ganska bra under dagen.

Jag och Elin drog ner på stan och käkade för det var så äcklig mat i skolan idag.

Så hej Kycklingtallrik indränkt i kebabsås =)

Sista timman så körde vi hänga gubbe på tavlan för vi hade inget att göra.

Jäklar vilka disskussioner vi hade om hur Tenessee Walking Horse stavas egentligen.

Tack Google!


Nu väntar jag på att Nicke ska sluta så fick tag i en dator... Hm hur ska jag slå ihjäl en hel halvtimme?

Haha dum fråga!

Jag ska mobba Jocke lite som sitter här i bibblan och försöker läsa en bok. ^^

I´m Evil Mohahahaha!


Sen blire hem och ta ut Felizia på en sväng för Ronja tar Sirocco idag.

Sen Ridskolan ett par timmar.

Så massa hästgos idag! :D

Av Amanda - 11 november 2013 14:18

Dag 7 - Någon jag skulle vilja byta liv med och varför


Min Katt!

Absolut.

Tänk bara att få maten serverad, sova precis hur länge jag vill.

Gå ut en runda och kolla så mina ägor är okej om det är fint väder annars kan jag ligga och gosa med nån av tjejerna som avgudar mig några timmar.

Största problemet i livet är att matskålen är tom lixom.

Hur gött vore inte det?

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards