Alla inlägg under april 2013

Av Amanda - 3 april 2013 23:30

Ah då mamma jag ska gå och lägga mig alldeles strax!

Eller i och för sig så ligger jag nerbäddad i min säng och bara myser och är strålande glad haha!


Sirocco gick hur bra som helst idag på träningen!

Haha vi ägde dom andra så de undrade vad jag mutat honom med!

Han har la saknat mig!

Vi hoppade 110 cm för första gången och han bara flöööööööööööööööööööög över!   

Fick massa beröm och de andra bara stirrade hehe.

Gud vad glad man blir när allt bara går super!

Och han har inte strulat med att gå in i transporten eller nånting!

Min fina duktiga lilla sötnöt!

Shit spricker snart så stolt jag är!

Inte märktes det att vi inte tränat på två veckor inte...

Leena min ridlärare var helt till sig och sa att jag inte hade något val längre så den 27 april ska vi tävla jag och Prinsen. Sa att 70 -80 cm vore lagom. Iofs är det bara en Clear Round men vill ta det superlugnt med honom.

Har aldrig tävlat Sirocco nämligen, bara Rosie så det ska bli spännande :D

  


Jaaa haha var lite annorlunda att komma tebaka till skolan idag.

Missade ju bussen så klart på morgonen.

Men pappa körde mig haha.

Sen bara några i klassen: Åh nej är du frisk nu?

Frisk? Va fasen trodde ni att jag var sjuk eller? I två veckor!

Töntar!

Haha näe men de sa att det varit sååååå lugnt och skönt på lektionerna och ingen som ifrågasätter ALLT!

Hehe erkänn bara att ni saknat mig era nötter MOHAHAHHA!


Aja fikade på stan med Sofia och Carro efteråt och åkte bussen hem. Haha spännande dag!

Jag åt en negerboll till fikat så kan intresseklubben anteckna det med XD


Näe jag är ju astrött nu!


Puss och godnatt!



Av Amanda - 2 april 2013 20:42

Inte på något jättedumt vis nu men det är faktiskt orättvist!!!

Jäkligt orättvist!

Det handlar om 8 ynka centimeter!

ÅTTA!

Eller egentligen 4,1!

Åtta cm skiljer det mellan Sirocco och Lillfux, Sirocco har 4,1 cm för att komma över ponnystandarden!


Hallå?!

Bara för att ni är sju meter över havet och har stora hästar så betyder inte det att man ska mobba dem som rider ponny!

Jag vet ju att ni bara är avundsjuka!

För jag tillhör ju Eliten ^^


Men det är faktiskt lite ensamt att vara den enda ponnyryttaren i stallet.

Eller aah, Nelly med men hon är lixom den odrägligaste och bortskämdaste ungen jag har träffat!

Sen rider hon BARA och ENDAST Dressyr på sin häst.

Ingenting annat mer än att skritta ner till asfaltsvägen ibland... Stackars häst!

Men den är lka bortskämd och odräglig som sin ryttare.

Allså jag är inte den som snackar skit men hon kan komma fram till en och säga " Vaddå har du inte råd med riktiga märkesgrejer? Fan va fult det där tränset är, du borde skämmas att rida runt med det!"

Men jag gillar mitt billiga skitträns köpt på Börjes för 99 kr på rean!!!!

Och, visst har jag råd med märkesgrejjerna!

Meeen jag tycker att man ska gå efter funktion, snygghet och vad man själv gillar än att köpa ett asfult träns för 4000:- !!!


Men nu ska jag inte reta upp mig på Nelly!

Utan idag när vi var ute och red så skulle vi ju galoppera.

Allså Sirocco är ingen racerhäst även om han håller ganska bra steg med stora hästar i övrigt så har min Connemara inte så stor chans mot ett Engelskt Fullblod och två Varmblod som är framavlade för att kuta så hovarna glöder!


Vi har en perfekt slinga genom skogen man kan låta hästarna galoppera för fullt. Så givetvis red vi dit.

TJOFF så försvann Caitie och Sky och sen älgade Rille och Natha efter. Tess kom ikapp dem så småningom men jag på min darling hade ju inte en suck.

Tror ni att de ens f¨rågade om jag ville leka räcerhäst?

NÄE!

Rider man ponny så bestämmer de större!

Men jag tog en genväg hahahaha!

Så kom ju först i alla fall men ändå!

Hahhaa den va ni inte med på va?

Sen skrattar de bara åt mig och frågade om jag hittade många kottar på vägen!

TSSSSSS!!!!!

Bara för att era långbeningar inte kan annat än att kuta!


NI ÄR SÅ AVUNDSJUKA PÅ MIG OCH MIN SÖTA PONNY!!!!!

Nänänännäääännänäää!


Haha men så är det, bara det att dom inte vet om det faktiskt!

Och som jag sa... det skiljer åtta cm på våra hästar...

Typ fyra meter mellan Rille och Sirocco då men ni fattar va?

Nästa gång rider jag T.D så ska ni få smaka på sand i näsan hahaha!

Sen är ju Sirocco kun på terrängbanan då han är sjukt smidig i svängarna och stadig på fötterna.

Haha Eat my dust med era snubblisar där ni! :D


Haha totalt värdelöst inlägg jag vet!

Nehej imörrn äre skola och skit... Blä hatar det!

Men man kan ju alltid trakassera nötterna där =)


Sen blire hoppträning!

Ska köra stenhårt nu ett tag så ska vi göra våran debut iår om nån månad eller nått...

YEEEEY!!!!!


ByTheWay!

Tack Becca för hjälpen med jakten på Påskaharen :D <3


Av Amanda - 2 april 2013 02:02

Gulliga hjärtan va?

Haha hightech!


Jag borde verkligen gå och sova nu men lever fortfarande på thailändsk tid.

Jetlag tror jag det heter..

Men har i alla fall packat upp :)

Men nu ska jag inte tråka ut er med det utan nu kommer det PictureBombs på världens finaste och underbaraste ponnies!!!!


Rosie & Sirocco


 


 


Rosie

*: 1981

New Forest

<3


 


 


 


Sirocco

*: 2007

Connemara

<3


Haha visst är dom söta?

Jag äääälskar svartvita bilder ^^


Ja va fan...

Han är ingen ponny men vi kan ju ta bilderna på Tiny med.. Han är en av mina favorithästar trots allt =)


 


 


Tiny Dancer ox

*: 2003

Arabiskt Fullblod

<3

Av Amanda - 1 april 2013 19:19

Åh så härligt att vara hemma igen!

Även om det är hur gött som helst att komma bort och åka utomlands så är det alltid bäst att få komma hem!

Sorry Sweden.

I´ll always return back hahaha ^^


Har pussat sönder min lilla busponny Sirocco och Felizia med såklart.

Saknat dem massor!

Och Sammie, våran voffsing!

Mina hjärtegryn!

<3


Tänkte pussa sönder syster med...

Men hon är ute och rider på Sky.

Ja, ja hon återkommer väl!


Nu sa min mor att jag måste packa upp allt med...

Suck

Ja

Mamma

jag gör la det då!

Imörrn eller nått ^^


Sitter här och hoppas på att Becca uppdaterar sin blogg med snart...

GAAAASCH vill läsa mera ju!

  


Damn måste ringa Sofia med!

Bra att jag kom på det nu och inte om 18 timmar för hon kan bli ganska arg på mig! ^^

Jag som är så snäll, wtf lixom?


Imorgon ska det bli en låååång ridtur och bara njuta!

Och i övermorgon träning för Leena på ridskolan med Sirocco the superpony!

Just fan, återvända te skolan med...

BLÄÄÄÄH!

Haha har la missat sjuuuukt mycket nu.


Pössi på er!

Av Amanda - 1 april 2013 14:50

Sen får jag pussa min älskling igen!

AAAh spricker snart av förväntan.

Min fina älskade prins!

<3


Näe men vad gör jag nu?

Äter godis, åker bil och bloggar.

Andas in den svenska luften och svär över att det är kallt samtidigt som jag väcker min mamma som sover en gång var femte minut och ställer dumma frågor hehehe!


Kanske dörför jag fick Ipaden nu?

He he he he...


Uschaen fick ett tråkigt sms av Caitlin om att hon Jim bråkat i lördags :(

Första tanken är ju att det är trots allt 1:a april idag... Skämtarnas dag nummer 1!

Så ringer henne och frågar om det är sant.

" Varför skulle jag ljuga om en sån sak, pucko?" svarar hon.

Näej, det förstås.

Men hon förklarar allt som hände och jag ba: Vaaa faaan sysslar han med?

Pucko-killar!

Så är sjukt ledsen för hennes skull.

De är så fina tillsammans men så gör han nån idiotgrej och det skiter sig!

  

Hoppas verkligen att det löser sig!


* KRAM på dig Syster *



Näehe nu ska jag dampa vidare här, eller sova en stund!

Är sjukt trött!


Vi höres!


Pössipussgullgull på er!

Av Amanda - 1 april 2013 01:24

Yes!

Jag begav mig ut för att leta efter the Bad Bunny så att han kunde lämna tillbaka allt godis till barnen som han hade gömt och hotat med att ge till en gammal kamel istället.

Och jag letade och letade, frågade alla om de hade sett honom.

Men näej, Bunnyn var helt borta!

Känner paniken och stressen stiga allt medan svetten rann av mig.

När jag nästan var på bristningsgränsen så kommer det som blev min räddning.

Ett sms av söstra mi.

" Du behöver inte leta efter kaninen mer. Jag körde över honom på väg hem från stan nyss XD!" stod det och så skickade hon en bild och beklagade sig över att plasten på bilen gått sönder!  XD!!!

Men vart har han gömt godiset då?

undrade jag så klart.

" Lugnt! Hans farbror må vara gammal men han lovade att se till att godiset kommer till barnen... ;) Annars skulle jag få köra över honom med!"


JÖSSES så skönt att höra att ni fick ert påskagodis!  :D


Haha ja, ja... Vad blir nästa grej?

Jag vet inte...


Just nu sitter man på flygplanet på väg hem igen.

Vi skulle ha åkt på torsdag men det blev några dagar tidigare.

Så imorgon får jag pussa min lilla prins igen :D

Men det har varit fantastiskt roligt denna resan!

Inte för att vi sett så mycket egentligen förutom Terrorist Elefanten då haha...


Men näe, nu ska jag längta hem och bara njuta av 12 timmars resa till...

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards