Alla inlägg under april 2013

Av Amanda - 8 april 2013 16:30

Missade bussen till skolan idag, okej försov mig en aning... typ en timme haha!

Vaknar och bara:

Ställde jag om klockan nu när det är sommartid tro?

Det gjorde jag...

Jaha, kollar läget i huset. Ingen av föräldrarna är hemma, och nej cyklen har punka! Orkar varken pumpa däcket eller cykla milen till stan.

Ringer då min syster.

Hon kommer.

Men när vi ska åka så är hennes bil totalt död!

Den rullade hit men inte mer.

"Aja vi tar la Pontiacen då!" sa Caitlin.

Haha den var ännu mer död!

Faaan, var är nycklarna till den fula lilla plutten då? ( Mammas BMWcabbe)

Inte en aning.

Så vi börjar att leta genom hela huset och överallt. Jag bara: Men jag måste till skolan ju för Nicke lovade att skjutsa mig hem idag juu...

Caitlin:

Är det enda anledningen?

Jag:

Jaaa... vad gör man annars på det där stället? Lär sig nånting... Nja knappast!  Men låna Jims bil då?

Caitlin:

Han jobbar och hans bilar står hemma hos han! Hur tar vi oss dit då?


Ehm ja... vi tar Silver och vagnen :D

Jag tyckte det var en fantastiskt bra idé men min syster höll inte med.

Okej, tittar på klockan igen.

Den är nu närmare 12 på dagen och jag skulle ha slutat vid 13.30 Äre ens nån mening tycker Caitlin.


MEN HALLÅ??? JAG SA JU ATT NICKE SKULLE KÖRA MIG HEM??? VAD ÄRE DU INTE FATTAR??!!!


Sen säger hon att jag kan ju ringa honom och säga att jag är hemma så slipper han köra in till stan i onödan...

Okej då.

Så ringer honom och han säger att han kan köra hem mig imorgon istället haha!

Bra va?


Men nu ska jag åka till honom för nu kom Danny och hämtar syster...


Pöss!

Av Amanda - 7 april 2013 22:26

Toodels på er igen!

NU har jag drönat runt lite här och tittat lite!

Får la klottra ner ett par rader om dagen.

Vad vill ni läsa om först?


Spelar ingen roll vad ni vill läsa om först!

Nu ska vi prata om hästar... Men inte vilka hästar som helst utan floooodhäääästar!

Haha tänk er det på värmländska och ni som minns barnprogrammet Hajk!

Dret haha!

Visste ni att jag bott i Värmland?

Det visste jag! Haha!


 



Men erkänn söt då? 


Näej hästar var det... Riktiga nu och inte flooodhääästar!

Skrittade tre varv med Felizia idag! Hur go som helst den lilla tösen!

Så duktig hon var även om det var lite läskigt att ha nån på ryggen och ingen bredvid sig!

Men Superduktig ju! :D

Hon fick massa äpplen efteråt!

Sirocco fick skogsturen idag istället!


Så red ut med Sofia som fick låna Antonia av oss att rida på.

Vi snackade mest och lät hästarna i princip gå vart de ville.

En timme senare så fick vi ett liiiitet problem.

Sofia:

Manda... vet du var vi är?

Jag:

Hmm... Nej och attans med! Kom just på att varken Sirocco eller Antonia har GPS-System!

Sofia:

Fan, då trodde det var standard på nyare årsmodeller!

Jag:

Jo, men det är extratillbehör på OO-talet...


Okej, vi kan ju sjunga lite " Vilse i skogen vandrar jag omkring men jag hittar ingenting..."

Näe men seriöst... vi var helt ute och spatsera och ingen av oss visste var vi hamnat.

Aldrig mer rida ut och snacka om en viss person Manda!!

Check!

Aja, vi kommer på idén att om vi bara fortsätter rakt fram på den här vägen så måste den ju leda någonstans!

Eller hur, alla vägar leder någonstans!

Men herregud, ni har väl mobilerna med er? tänker ni nu.

Haha, ehm även om vi nu hade haft det så finns det ingen teckning mitt ute bland träden...

Försökte rita en teckning en gång och visade min konstnärliga bild för telefonen men det hjälpte inte trots att det ska vara en sån här smartfån!

Ajjemen!

Framåt mina tappra soldater!

Eller nått.


Aja nu är det ju en fördel att Siroccobus är en ponny och alltid vill hem till sin krubba.

Så igenom buskar och snår. Här tar vi fågelvägen!

Men snart så hittar vi asfaltsvägen och lyckan är total!

Haha skrattade rätt mycket åt oss själva.


Ja, ja Sofia åkte hem till sig sedan och jag bara... Jaha vad ska jag göra nu då?

Kollar telefonen.

Sms!

:D

Bestämmer med Nicke att vi ska ses och han lovar att komma och hämta mig.

OM 20 MINUTER!!!!

Jag måste duscha!

Tar fram greyhoundbenen och stressa stressa stressa men jag är ju Blixten McQueen!


Han plingar på dörren när jag bara lägger på den sista make-upen och gissa vem som öppnar.

Pappa såklart.

Aj då...

Ja, ja jag skyndar mig massor för att jag vet att min far är expert på korsförhör!

Och då frågar han ALLT från skostorlek till värsta barndomsminnet!

Så älgar ner till köket.

Där står de och snackar bilar!

Hallå pappa, vill du inte vet vad det är för snubbe som rövar bort din dotter ens?

Näe då, skitsamma! Vi snackar om bilar istället!


Sätter mig ner och stirrar på dem otåligt.

Nicke och farsan bara spinner vidare.

Hmm... Anar att det kan vara både bra och dåligt.

Hur ska jag få dem att sluta innan min far byter samtalsämne?

Fejka hjärtattack?

Skrika orm?

Släppa en brakare?

Räddningen blir att far får ett telefonsamtal!

Vi säger snabbt hej då och går ut till bilen.

Nicke bara:

"Han var ju astrevlig!"

Ah, jo... Bra!

Sen åkte vi en sväng.

Haha grusvägar och solbrillor på. Värsta coolingarna.

Det var ganska mysigt faktiskt.

Pratar om ditten och datten och jag tänker inte på att vägen går uppåt hela tiden.

Så stannar han bilen.

Nu är jag ju den jag är så min kommentar var:

" Om du lämnar mig här... då blir jag arg! Väldigt arg! "

Har ju lixom varit vilse en gång idag... det räcker.

" Haha varför skulle jag göra det?" frågar Nicke. " Tänkte bara att du ville käka lite picknick!"


Det är nu jag ser mig omkring.

Vi har hamnat på ett fantastiskt ställe!

Står på en höjd med en utsikt över skogen och en stor lång sjö. Allså jättevackert!

Nicke tar fram en korg med massa gott i, mackor med köttbullar och rödbetssallad på, päroncider och melon bland annat.


Så vi sätter oss på ett tjockt täcke och äter och tittar på sjön.

Klyschigt eller vad? Trodde inte att killar kunde vara såhär "romantiska" eller vad man ska säga.

Haha sen kommer vi in på flodhästar av någon anledning.

Vi diskuterade om det kunde bo några i sjön eller inte...

Och jag har snöat in på flodhästar som ni kanske märker...

Men vi kom att flodisarna gillar nog inte isen.

Så den diskussionen var över ganska snart...

Men istället så sätter han sig bakom mig och värmer mig!

Naaaw ser rosa hjärtan och enhörningar snart!!!!!

Haha näe men det var mysigt! Faktiskt!


Ja okej, vi kysstes lite oxå... Lite bara! :D

Ja, ja! En hel del då!

Naaaaaaeeeeww!

Damn han är inte bara snygg, söt, trevlig och har fina ögon, utan han kan kyssas oxå.

Tur att jag satt ner och hade ett magnifikt ryggstöd.


Roar oss på den här platsen under någon timme sen blir det ganska kallt när solen börjar gå ner.

Ge mig värme hahaha!

In i bilen igen och jag sätter mig på passagerarsidan. Nicke startar bilen.

" Nej sitt inte så långt bort!" säger han. - "Finns en anledning med helsoffa!"

Hmmm okej då!

Sätter mig tätt intill honom med 784 Wunderbaums i nyllet ungefär. Men det gjorde inget.

Får en arm runt mig och han börjar köra.


Fan Caitlin! Jag förstår varför du umgås med Raggare!

Och jag som hade planerat att bli emo!

Aj, aj...


Kommer någon mil innan bilen börjar låta konstigt. Skrammel, drammel och klonk.

Stopp!

Nicke hoppar ur bilen och ser ganska bekymrad ut.

Jag ställer mig bredvid honom och ser att avgasröret ligger på backen under bilen.

Inte bra...

Men nu visar Nicke upp sin kreativa sida.

Tar fram en verktygslåda och letar efter något att hänga upp det med.

Hittar inget direkt.

Men Silvertejp fanns!

"Nödlösning!" förklarar han innan försvinner under bilen.

Okej? Tejpa avgassystem... Jaaa .... Precis!

Fem minuter senare och en rulle tejp senare så kan vi åka igen.

Det höll ett par mil i alla fall. :)

Men han skulle fixa det ikväll och hämta mig från skolan imorgon!

Naaaaaaaeeeeew!


Aja, det var min dag kan jag säga!

Lycklig flicka idag!


Men drömma om flodhästar kanske men ska göra?


Hay på er och Puss och Godnatt och kram!


 


Av Amanda - 7 april 2013 01:57

Greatness Comes With SUCCESS


Hur kan du döpa din blogg till det? Undrade en kompis till mig alldeles nyss.

Ja du kära Carro.

Säger inte titeln dig nånting?

Storhet kommer med Succé!


Med några rader som ska få läsarna på glatt humör och tänka " Ja, så är det faktiskt "

Har man inte framgångar i livet så ser man bara motgångar.

Men när du lyckas ta dig ur motgången når du framgång.

Framgången leder till storheten, oavsett vad din situation handlar om!

Till exempel att du klarar matteprovet eller att du rent av lyckas med att göra någonting bra!

Vad som helst även om det bara är att du lyckats med att rita den perfekta streckgubben på ett papper!

Det är en stor Succé i sig självt.

Och visst blir man glad när saker och ting klaffar?


Man måste se vad man kan göra för andra och verkligen dela med sig av sin glädje, det var min huvudtanke med bloggen.

Även om den mest innehåller mitt liv just nu så tänkte jag att så länge jag skriver glada och positiva inlägg, kanske det finns någon som får sig ett skratt eller två...

Då har jag nått min SUCCESS!


Okej, ni som surfar in här får säkert känslan av att jag går på någon drog eller så...

Men det gör jag inte!

Är bara en glad och positiv tjej som försöker se det bra i saker och ting.

Därför behåller jag det tråkiga i mitt privatliv för det mesta!

Klicka in här och dela min glädje!

Jag försöker uppnå mina mål i livet.

Och låter er få en inblick i mitt liv som jag gärna delar med mig av =)


Mitt mål i livet just nu är ju såklart att kunna börja tävla med min häst.


Jag började från scratch med honom och det har kommit många blåmärken, två brutna kroppsdelar och tre hav av tårar. 

Nu är vi ganska nära vårat mål.

Men det har tagit tid, och jag är stolt över mig själv och kan känna att det är JAG som har "skapat" den här underbara hästen.

Det är ju naturligtvis med mycket hjälp, men ändå!


Mitt självförtroende har växt något enormt senaste åren.

Kan ni tänka er att jag har varit blyg, och den som alltid stod i ett hörn och skakade av rädsla för att snacka med någon?!

Nej inte jag heller...

Varför blev det så?

Ja ni, jag bestämde mig för att jag vill inte bli en olycklig person..

Sen fick jag den största uppskattningen man kan få av dem som betyder mest varje gång jag tog ett osäkert kliv ut i den stora världen.



Sen blir jag så ledsen när man läser andras bloggar eller hör dem berätta om sina deprimerande liv.

Det gör ont i mig när jag ser hur bra och enkelt mitt liv är.

Men å andra sidan, i många fall känner jag, vad hjälper det att sitta och gnälla?


Till exempel.

En av mina vänner.

Hon mår inte bra.

Varje dag hör jag att hon har så tråkigt, inga kompisar, inget umgänge, alla hatar henne, ingen pratar med henne, hon är så ful, inga kläder är fina nog och hon kommer aldrig lyckas med nånting!

ALLT är fel!


Då kommer Amanda in och försöker peppa henne till max!


1. Du har aldrig tråkigare än du behöver!

2. Nej, man skaffar sig inte kompisar genom att sitta på sitt rum eller med näsan i en bok under skoltid och fräsa åt folk att vara tysta!

3. Alla kan inte hata dig, du har mig, dina syskon och dina underbara föräldrar!

4. Hur ska man närma sig någon som inte vill bli pratad med?

5. Du är inte ful! Tvärtom du är en jättevacker tjej och jag är sjukt avis på ditt lockiga bruna hår!

6. Jag är ärlig nu, men din mormors kläder funkar inte i dagens samhälle och du har råd att unna dig ett par jeans och ett linne!

7. Du måste lägga manken till och åtminstone försöka! Klart att ingenting lyckas när du inte ger det en chans!

8. Ett leende och ett "Hejsan" är alltid en bra början!


Jag försöker varje dag att få med henne och fika med mig och Sofia till exempel.

Jag försöker locka med henne om vi ska gå på fest. Jag berömmer henne när hon stolt visar upp sina betyg ( alla av högsta grad ).

Jag försöker få med henne i våra samtal och göra henne delaktig som tex

"Vad tycker du vi ska göra * hennes namn *? "

Lyckas jag få med henne till en klädaffär så blire " Men kolla, den här tröjan skulle du verkligen passa i och den är på Rea :D"

Tog med henne till stallet, för hon sa att hon alltid drömt om att rida.

Satte henne på en häst och då såg jag ett leende.

Hon var verkligen en naturbegåvning! 

Vilket jag berättade för henne att jag var impad!

Men hon ville inte rida mer för att hon inte kunde...

Jag lär dig! Inga problem...

Men nej, ingenting duger.

Vill bara skrika att hon ska ta tag i saker och ting, för det är bara hon själv som kan göra förändringen!

Absolut, med hjälp och stöd!

Och då finns jag här!


Vet att den här personen läser bloggen, och har fått kommentaren att hon känner sig glad av att läsa den åtminstone.  Detta jag skrev nyss har jag sagt till henne många gånger så det är inget förtal eller något.

Bara sanningen.


Men blir så ledsen av att se att hon inte ens försöker ändra på saker och ting.

Men jag ger inte upp!

Även om det är HON som måste VILJA ha förändringen i sitt liv!

Hon måste vilja bygga upp sitt självförtroende utanför datorspelens värd.

Där är hon hur självsäker som helst!

Men inte mår man bättre av att sitta och beklaga sig?

Visst kan man må bättre av att få skriva av sig, absolut.

Det är bra terapi!

Men ord och handling är inte samma sak...


Så mycket med min vän och Sirocco i åtanke kom jag på


Greatness Comes With SUCCESS


Sen låter det ganska klatschight eller hur?


  




Av Amanda - 6 april 2013 23:07

God kväll mina söta små läsare.


Jag är nog lite disträ ikväll... Har just kommit hem från min första date i hela mitt liv. :D

Men vi kan ju börja från att jag vaknade idag!


Typ vid 09.12 slog jag upp mina blå och konstaterade att idag ska det mysas i stallet hela dagen, rida ut i det fina vädret och bara njuta!

Äter frukost och klär på mig typ och går ut.

Lite nyvaken så ser jag att min kära lilla prins står vid grinden till sin hage och gnäggar!

Puss puss på dig med Älskling!

Eller tills han tar tag i plasthållarna på eltråden och öppnar grinden och smiter ut i alla fall...

Sen hette han inte Älskling längre...

Tänk er alla fula skällsord gånger 25 ungefär.


Sirocco är jätteglad och bara: Hahah du kan inte ta mig! Nänänänänänänää!

Men jag är smartare än honom!

Havrehinken funkar alltid!

Haha busted!

I och för sig fick jag kuta som en greyhound i 40 minuter...

Men men sen är han fast!

I got you!

Blir ingen mystur i skogen för din del inte utan som straff blire Dressyr!


Så rider honom och han var nog lite ledsen över att jag kallade honom diverse saker Riksmongoidiotpucko bland annat, så han går strålande!

Värsta OS-hästen jag har!

Sitter ungefär och gör ingenting utan bara flyter med när han travar och passagear sig i sin vackra stolta stil.

Efter 30 minuter märker jag att vi har publik.

Natha, Nelly, Tess och Caitlin sitter och kollar på mig.

Jag bara:

Ha vad säger ni nu då om min awesome lilla ponny?

De tre förstnämda, ja till och med Snobb-Nelly är impade.

Men min storasyster rycker på axlarna och yttrar kommentaren:

Ja, men den som sitter på borde trampa ner hälarna, länga stiglädren och korta tyglarna en aning!


Va fan!

Erkänn att du är impad istället!

Sluta klaga!


Ja, ja... i och med att Prinsen sköter sig så fortsatte jag inte så mycket längre.

Man ska alltid sluta när det går bra...

Så skrittar av honom och de andra går till sitt.


Okej kommer tillbaka till stallet där min telefon ligger och lurar.

Ett sms!

OMG!

Jag veeet ju från vem hehe...

Läsa, läsa, läsa, skratta lite generat och svara!

Nicke skrev:

Jag har planerat att bjuda ut dig idag! Men vill köra det OldSchool style så jag tänkte såhär: Pick you up at eight, så tar vi en sväng med bilen, jag bjuder på bio och du är hemma till elva! Okej?


Haha go for it! Svarar jag.

Han svarar direkt.

Men jag hämtar dig nog redan vid 18.oo för har abstinens som fasen efter ditt leende!


Haha sluta jag smälter ju direkt här lägg av!

GAAAAAAASCCCCCCCH!


Aja det går ju lika bra det...

Tar ut T.D på en mysig skogstur... Eller ja, Arab ni vet... han såg en fladdrande plastpåse och ni kan räkna ut resten...

Men men det gick bra haha... vi kom dit vi skulle och utan skador... T.D fick en smärre hjärtattack bara...

Kan nämna att denna hästen är NH tränad, vi har skramlat med burkar, folk har hoppat fram ur buskar, lagt pressenningar över honom, tjutande billarm och allt sånt där.

T,D:s reaktion:

Jag är så awesome att jag inte bryr mig! TÖNTAR!

Men en flygande Ica-påse... oj oj oj...


Hm kommer hem igen och berättar om Nicke för syster.

Bra Manda! Äntligen en vettig kille åt dig!

Okej...

Men...

Vad ska man ha på sig då? Jag är ingen raggare!

Caitlin:

Han bryr sig inte om det... men skulle föreslå att du lämnar OnePiecen hemma och väl gömd!


Vad äre för fel på min sexiga gröna OnePiece nu då?

Aja, tar la ett par jeans och nån tröja bara... Tack för hjälpen... eller vad man ska kalla det...


Hm kollade telefonen... 17.59 kommer det en raggarbil jag aldrig sett innan och vänder runt på gårdsplanen.

Caitlin talade om att den heter Chevrolet Impala och är från 1965, att den var röd kunde jag ju se i alla fall. Lite sliten men ganska snygg.

Lite nervös så går jag ut och Nicke ger mig en kram och säger hej innan han öppnar bildörren för mig.

OldSchool vare ja... :D

Åker in till stan, och jag får välja vilken restaurang vi ska äta på!

Mums!

Vart den italienska... Inte så dyr heller... Smålänningar ni vet.


Nicke pratar glatt och är hur trevlig som helst, sjukt rolig humor med kan jag säga!

Dreggel, dreggel.... Känner mig som en bulldogg haha...

Sen gick vi till bion och såg en film.

Eller haha... näe... kanske första kvarten tittade vi på bioduken... sen tog han min hand lite försiktigt.

Naaw så cute då!

I Like!

Jag tittar på honom, han tittar tillbaka...

Så höll vi på... Inget mer alls...

Jo, han matade mig med godis med ^^

Men jag gav honom med...


Manda! Herregud skärp dig nu!

Han är trots allt äldre än dig, vad skulle han se i en omogen 15-åring ( snaaaart 16 ) ???

Inte en aning...


Aja, efter bion så går vi tillbaka till bilen, han bjuder på en runda på stan och det är hur mysigt som helst.

Caitlin, jag förstår dig!

Idag klarnade det... Inte efter alla timmar du förklarat för mig vad grejjen med en snygg kille och en raggarbil är... Utan det måste upplevas!

Sen kollar han på klockan.

Hm lovade att du skulle vara hemma vid 23.... sa Nicke.

Jo, men tror inte att min pappa tar fram bössan om vi kommer senare, svarar jag.

Åhfan, har han en sån? Aj då... skämtar han tillbaka.

Men men han kör hem mig och följer mig till dörren.

Ger mig en stor kram och sedan en puss på kinden.

Vi bestämmer att vi ska ses imorgon igen! :D

Fick till och med skivan han spelade i bilen då jag tyckte den var bra... TopCats senaste, dem som var med i Mellon förra året eller nått... :D


Och nu sitter jag här med bubblor i magen och bara längtar!

Smsar som attan oxå =)

Anledningen till att han inte kunde stanna var att han skulle hjälpa sin morbror ikväll men han hade velat vara med mig istället... Naaaw <3

Haha sockersött va?

Lovar att nästa inlägg inte blir så puttinuttigt!


Puss och godnatt på er <3


Av Amanda - 6 april 2013 01:30

Hör du det nu syster?

Tur att EN av oss är skötsamma såhär på fredagskvällen i alla fall!


Jag förlorade mot Carros dator...

Jag bara:

Men kom igen nu vi drar ut eller nått!

Carro:

Vänta jag ska bara...... ..... Bla bla bla!


Fuck this!

Jag ringde då Sofia så gick till henne istället... de bor typ 200 meter ifrån varandra.

Höll på att dö nästan men helt klart värt det.

Sofia möter mig i dörren och vi går ut på stan, kollar läget lite och bara visar hur awesome vi är.

Tar ganska exakt 4,7 minuter innan Epa-ligan kommer och frågar om vi vill åka med...

Javisst... vi slipper ju gå i alla fall so what!

Mja, lyssna på musik, en och annan Smirre sjönk ner.

Så stannar vi på en parkering runt midnatt och snackar lite.

Hmm killar är ju killar!

Men jag hade ingen lust att bli raggad på ikväll kan jag säga...

Aja vi står där och drönar lite sen kommer ju syster och hennes polare i Jims bil.


Vad fan, skulle inte han jobba? tänker ni som läser hennes blogg.

Näej, det vart inte så kan jag säga... :)

De stannar och min kära storasyster kommer fram till mig och talar om för mig att jag inte ska skämma ut henne.

Vaddå?

Epa-traktor!!!! Väx upp!

Hallå jag är snart 16, vad är coolare än en kille med egen Epa lixom??  Och vad är alternativet tycker du? Moppeligan??

Caitlin:

Men herregud! Såhär kan du inte ha det! Åk med oss istället!

Jag:

Haha vill ni ha med snorungar då?

Caitlin:

Vi gör ett undantag!


Sen drar hon in mig i bilen.  Okej, älskar att åka såna bilar så protesterade inte så mycket. Hon sätter sig i mitten fram och jag sätter mig bredvid henne. Man kan ju sitta tre fram.

Bak sitter Danny och Ragge sen en snubbe jag inte sett innan. Allså om Rasmus är "Jag kvävs av mitt dreggel-snygg" så är den här killen " Kom och ge mig HLR-Snygg!" Jag skojjar inte... sjukt fina ögon med.

Men plötsligt slår det mig!

Var är Jim?

" Hmm... jaaa du... " säger min syster fundersamt och kollar på killen som kör.

"Där!" säger chauffören och pekar på en röd jänkare som står stilla vid en busshållsplats.

Nånting hade gått sönder så står ett gäng och lagar bilen...

Vi stannar och jag håller mig till syrran som bjuder på en öl...

Sen kommer snyggingen fram..

HJÄLP!

Caitlin försvinner och bara: Lycka till!

Din jävel du hade planerat detta!

Aja snyggingen heter Nicke, är 19 år och går Fordon på gymnasiet.

Coolt...

Trevlig med.

Lite äldre än mig tyvärr men men...

Efter fem sekunder typ så känner jag att den här killen är ju helt ok!

Ras-mus..... vem? Vare så dreggelsnyggingen hette?! ^^

Aja, vi bytte telefonnummer så nu har vi sms terror de luxe här hahaha!


Men sen så fick de igång den röda bilen och börjar åka hemåt.

Jim tränger in sig i baksätet på bilen och förklarar felet...

Men snart snackar de om efterfest men då kommer jag ju inte hem...

Haha Nicke erbjöd sig att skjutsa mig från byn på cykel... Naaaw...

Tackade nej till det så blir hemskjutsad och får en kram och hej då...


Haha Caitlin... Jag kräver en bra förklaring till Nicke imorgon! :)


Kanske ska sova lite nu... Lite sms till bara ;)


God Nattis !




Av Amanda - 5 april 2013 17:37

Carro är astråkig!

Kom och rädda mig!

Herregud, hur länge står man ut med the Sims?

Sitta och stirra på en skärm och klicka lite...

Jag har tråkigt!

Och det finns ingenting jag kan pilla sönder heller...


Näemen titta!

Smirnoff Ice!


Heeeey kompis!

Tjenare! Hur mår du?

Jo, tack bara bra här! Vill du dricka mig? Jag är kall och god...

Att jag vill duu! Men dör inte du då?

Näej, då kan du umgås med mina polare i kassen här bredvid om du vill!

Är dem lika trevliga som dig då?

Ah då men akta dig för den flaskan som ligger ner, han kan fräsa lite..

Oki, ska tänka på det! Skål!


Ni fattar att man är uttråkad när man för en dialog med en glasflaska?

Hm, men hallå!

DO SOMETHING!


La, la la...


Visste ni att katter har typ 36 muskler i varje öra och att det arabiska fullblodet har en svanskota mindre än övriga hästar?


Näe men om jag rycker ur sladden till datorn kanske den dör så Carro kan leka med mig istället!

Jag vill ha den röda spaden!


Näe men trevlig helg på er !

Av Amanda - 5 april 2013 14:56

Hej, Pappa!

Du... Jag älskar dig idag! :D


Mja som ni vet så gick min sadel åt helvete tack vare att Sirocco-bus lade sig ner och rullade sig med den på... Tack och lov så har jag en extra men den är inte lika bra i passformen och så...

Så satt i skolan och drygade som vanligt när min far ringer och säger att jag ska sluta tidigare för vi har en sak att göra.

Ehm, okej men asså min lärare är typ assne för att du ringer mitt under lektionen... Asså om blickar kunde döda hade jag inte suttit här nu....

Farsan säger skitsamma! Kom ut nu jag står utanför...

Oki!

Skyller på akuta magbesvär och rusar ut till pappsen.

Sen åker vi till en lokal hästaffär här utanför stan.

Så fick jag prova ut en ny sadel.

Hittade en hoppsadel som bara var helt underbar...

priset med då hehhee! Baaaraaa 9500:-

Men man satt som en smäck i den och bara:   

Pappaaaaaa!!!! *blink blink*


Hm, Caitie.. får jag låna din dressyrsadel iblann?


Aja tog oss med hem och testar den på Sirocco.

Jösses han har aldrig gått så ledigt och bra!

Pappa tvekade lite men om jag lovade att vara rädd om den så får jag en tidig födelsedagspresent!

Tack! Tack! Tack!!!! :D

Haha bortskämd, jag vet och jag gillar det :D

Yeeey bra fredag detta!

Näe men ska la ut med T.D en sväng och bara glida lite arab!

Men är sjukt glad haha!


Ikväll åker jag till Carro och drönar lite... Hon ska väl babbla om killar och spela Sims.

Skaffa dig en häst och ett liv istället XD !


Näe men mina föräldrar lägger hellre ut lite mer pengar på kvalité än att köpa nytt!

Och visst, det går ju så länge det finns resurser =)

Men faktiskt så håller jag på att spara till ett assnyggt träns!

Haha det kostar skjortan men men... Har kommit halvvägs!


Näe men Pusss på er!

Av Amanda - 4 april 2013 16:05

Nämen tjenamoss på er igen!


Haha vad görs?

Nja jag sitter här och tuggar på en gammal macka och dricker upp syrrans juice.

Hon kommer mörda mig sen MOHAAHHAHA!

Eller jag kanske inte ska skratta åt det?!

Men men snart ut till pållarna. Ska testa och sitta på Felizia idag... Bara vänta på syster som skulle komma och hjälpa till... Men hon har försvunnit!

CAITLIIIIINNNNN!!!!!!!!!!!!!!!

Whatever...


Ja Failed då...

Ska berätta för era nyfikna små söta ögon.

Skolan idag och sitter med Carro på rasten och bara gör ingenting.

Då kommer Rasmus fram, allså han är helt awesome snygg. * Jag kvävs av mitt dreggel-snygg lixom*

Så öppnar han munnen medan jag koncentrerar mig på att inte låta saliven sippra ut.

" Hej Amanda! Vet du om att du är sjukt söt?!" sa han.

Jag bara WHAT? Han snackar ju med mig :D :D  Amanda heter ju jag!

Får jag ställa mig upp och dansa limbo???

Näe men det kändes så.

Tyvärr kom jag ju inte på nått bra svar direkt utan:

" Jag vet, man är ju bara awesome lixom!"

Hahah va fasen kunde jag inte ens fått fram ett tack?

Vara den söta rara lilla Amanda...

Han skrattar och säger att det är bra och vi ska ses senare!

Carroflarro bara:

"Manda... du är sjuk i huvudet!"

Något...

Men va fan... :)

Enda felet med Snygga Rasmus är att han är helt lost på fotboll, basket , innebandy...

Ja allt som inkluderar att han får sparka eller dunka en boll i ett hål av nått slag...

Men då kanske han har hålvanan inne?

Näe skäms på mig! Hahahaha


Ja nej, nu ser jag minsann en sån här amerikansk bil komma... Hmm gick nog bra för syster och Jim igår då =)

Presentation


You never can reach your goals without fighting - But never forget that you´re Awesome anyway

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Annat kul!


Ovido - Quiz & Flashcards